Tuesday, September 8, 2009

Parade marade yalan...


Bu sabah haftasonundan kalma Brezilya Gününün ve de Central Park'ta yapılan piknik sonrası paten gösterilerini falan falan işte böyle eğlenceli fotoğraflar paylaşayım diye kalktım ama olmadı, olamadı maalesef... Gün geçtikçe üzerime basan geri dönme ağırlığı bu sabah kapkara bir bulut gibi geldi çöktü üzerime ki sebebi sadece bir gazete haberi... Uzun zamandır haberleri ayrıntılı okumayan ben (ki ayrıntılı okumak demek mesleki olsa gerek herbir gazetenin yazarlarından, reklam ve ölüm ilanlarına kadar okumak yada en azından ayrıntılı gözgezdirmek demektir bizim için) bugün bir okuyayım hatta bir de yorumlara falan bakayım dedim ve anladım ki akıl ve ruh sağlığım için aylardır gazeteleri şöyle bir geçmem büyük isabet olmuş benim için... Neden mi?

http://www.milliyet.com.tr/Yasam/SonDakika.aspx?aType=SonDakika&ArticleID=1136925&Date=08.09.2009&b=Almanya

Bu haber Milliyet gazetesinden, sıradan bir töre cinayeti haberi gibi görünüyordur eminim herkese şu anda... Ancak ve fakat haberin içeriği yeterince "vah bana yazık memlekete" dedirtse de, alışığız biz bu haberlere hani bir nebze, okumuyoruz bile çoğunu geçip gidiyoruz... ki nice "Güldünya"lar geçip gidiyor hayatımızdan ama bu haberin asıl can sıkıcı kısmı aşağıda ki okuyucu yorumlarında saklı... özellikle ikinci yoruma bakmak benim dönüş biletimi iptal etme sebebim olabilirdi ilk okuduğumda... Adamın eğitimi ne olursa olsun yada yaşı, memleketi, geçmişi, geleceği, böyle bir katlediliş hikayesine nasıl böyle bir yorum yapabilir... Dünyanın heryerinde sapıklar, psikopatlar, caniler, ana-baba-çocuk katilleri falan var da bu cinayetlere katilden daha soğuk kanlı yaklaşan ve hatta bunu namus falan gibi seylerle meşrulaştıran bir halk daha varmıdır acaba çok merak ediyorum...

Okuma tembeli olanlara, haberi okumadıysanız bile en azından yorumunu ben yazayım buraya diye düşünüyorum ki, şuralara göz atan bir iki kişininin de bu mantıktaki toplumu atlama ihtimali olmasın diye...
ve "Libertin236" takma adlı bu saçma kişiliğin yorumu şöyledir:
"Bi yanlış bi doğru"
"Sevgiliden hamile kalmayı göze alıyorsan zaten bu kadarını düşünmüştür rahmetli. kardeşide psikoymuş. babası ne kadar doldurduysa?"


P.S: genelleme falan gibi şeyler düşünecek olanlara da yorumların devamını okumalarını tavsiye ediyorum ona da üşeniyorsanız, evin önünden geçen bir otobüse binin bu yorumu yapabilecek ihtimali olan kaç tane "......... " gözünüze kestirdiniz söylemeyin kendinize saklayın, hala inanmak gelmiyorsa içinizden canım memleketin haline...

3 comments:

Anonymous said...

Bir ara Turkiye'ye 1 haftaligina donecek olan ben, bu tur haberleri okuyup vazgecme noktasina bile gelmistim. O kadar korkmustum ki buraya alistigim icin, kotu haberlerden sonra sanki gidicekmisim de once tecavuze ugrayip sonra da oldurulecekmisim gibi paranoyolara kapilmistim. Tabii ki gidince alisiyorsun bir sure sonra, 1 haftayi ben yine az cok korkarak gecirmistim gerci ama eminim bir sure daha kaldiktan sonra memlekette alisirsin. Ne zaman geri donuyorsun?

aysegul in ny said...

ekim sonu kasım başı gıbı donucem ınsalaah da derdim bu olaylar değil bu insanlar neyse canım ya sev ya terk et derler sımdı anlamazlar:) yıne de bogaza karsı bı rakı balık ıcın herseye değer bu ülke...

be said...

su an tr deyim ve sizlen aynı duyguları paylasıyorum.Seneye okul bitiyor ve ny a gelmek istiyorum.Hatta herkes oyle biliyor 4 yıldır planım bu.BU kararımın nedenleri arasında klasık bunun gibi haberler ,ozgur bir ulkede yasadıgmızı iddia edip aslında sınırlarımızı o kadar iyi ezberlememiz ve kendimizi o sınırlar etrafında ozgur sanmamız,ıssızlık vb var.Ama ne zaman bir yaz aksamaı sahilde yuruyuse cıkıorum karsımda adalar o zmzn diyorum kendi kendime gidicem gidicem diyorsunda sen nereye gidiyorsun diye.Arada kalmak bu olmalı.

Hatırlıyormusunuz??

Related Posts with Thumbnails